Weldaad van licht en lucht – Feng Shui basisprincipe

Tags

, , , , , , , , , ,

Beste lezer – Feng Shui Steps fan,

De recente politieke en sociale gebeurtenissen in binnen-en buitenland beïnvloeden onlosmakelijk ons gevoel van welzijn en zin van het leven, althans het mijne. Kan ik – en hoe kan ik – dit met Feng Shui rijmen, vraag ik me wel eens af….

In aansluiting op de eerdere blog van Feng Shui Master Roseline DeleuLeaving your emotional baggage’, waarin zij spreekt over het belang van zuurstof en licht voor ons dagelijks welzijn en goed gevoel, deel ik graag haar mening.

Zo paste ik het idee over ‘licht en lucht’ zelf toe naar aanleiding van een conflict, waarbij ik besloot om de zaak even te laten rusten en op trektocht te gaan in de natuur (na eerst een stukgesprongen lamp (conflict?!) te hebben vervangen in de living).

IMG_4230Het blijft merkwaardig hoe weldadig het effect van frisse lucht, wind en wat warme zon op je huid is. Binnen het half uur voelde ik de rust weerkeren en wat eerst een onoverkomelijk obstakel leek, kon ik nu relativeren waardoor een oplossing zich aanbood, gratis en voor niets. Op mijn weg terug ontmoette ik een stralende, sportief wandelende  80-jarige. Ik vroeg naar haar geheim van ‘eeuwige jeugd’ en tot mijn vreugde zei ze: “ Dagelijks, winter en zomer, het huis goed verluchten en verse bloemen in huis”!

 

IMG_4493Feng Shui bestaat al meer dan 4000 jaar en leert ons hoe wij harmonie en evenwicht kunnen realiseren in onze dagelijkse woon- werk- en leefwereld. Desalniettemin dient het leven soms lessen aan, waar zelfs de meest fervente Feng Shui adept niet meteen raad met weet. Feng Shui biedt geen magische sleutel tot eeuwig geluk en welzijn maar reikt, vanuit het principe om een constructieve levensstroom te creëren,  wel ondersteuning aan bij het omgaan met leermomenten.  Het Feng Shui basis principe om een vloeiende energiestroom op te wekken, door eenvoudig weg ruimte te scheppen (op te ruimen) en licht en lucht (wind/Feng) toe te laten, werkt zowel in onze woning als in ons hoofd.

IMG_4475Wat ik eigenlijk wil zeggen, is: “Er zijn grote, ernstige problemen waarvoor professioneel uitgewerkte (Feng Shui) adviezen nodig zijn. Daarnaast zijn er kleinere, dagelijkse beslommeringen waar wij zelf onze verantwoordelijkheid en houding (opbeurend of deprimerend) in bepalen en preventief kunnen optreden. Het is aan ons om de opportuniteiten die de natuur ons biedt, te zien en dankbaar te benutten. Een kleurig boeket veldbloemen kan al wonderen doen” !

Frisse zomergroeten,

Gudrun
Feng Shui Consulent (België en Nederland)
GSM 0032 (0)4 72 70 64 30

Geef een reactie

